Usuwanie modzeli

usuwanie modzeli

Na podeszwie twojej stopy pojawiła się zrogowaciała skóra? Pomimo domowej pielęgnacji problem cały czas powraca? Najprawdopodobniej na twoich stopach pojawiły się modzele. Podolog nie tylko usuwa stwardniałą skórę, ale także niweluje przyczynę powstawania problemu. Zobacz jak wyglądają modzele na poniższych fotografiach. Jeśli zauważysz podobne zmiany u siebie, umów się do mnie na wizytę. Pacjentów przyjmuję w gabinecie na ulicy Jagiellońskiej 74 w Kielcach.

Jak rozpoznać modzele na stopie?

Modzele to obszary nadmiernego rogowacenia skóry. Pierwszą oznaką, że na Twoje stopie pojawia się modzel, jest miejscowe twardnienie skóry na podeszwie stóp. Modzele odznaczają się charakterystyczną żółtą barwą. W efekcie na skórze pojawiają się twarde żółte plamy, które powodują dyskomfort podczas chodzenia.

Przyczyny powstawania modzeli

Zmiany te są skutkiem nieprawidłowego obciążenia danego obszaru stopy, co często wywołane jest współistnieniem deformacji kostno-stawowych. W gabinecie podologicznym ważne jest nie tylko prawidłowe usunięcie modzeli, ale również rozpoznanie przyczyny ich występowania. Co to oznacza? Na Twoich stopach mogą pojawić się modzele, jeśli:

• nosisz zbyt ciasne obuwie, przez co but nieustannie uciska skórę stopy
  • często zakładasz buty na wysokim obcasie
  • nosisz zbyt luźne obuwie, co skutkuje obdartym naskórkiem
  • często chodzisz boso lub nie zakładasz skarpetek do butów
  • chorujesz na cukrzycę
  • walczysz z otyłością
  • korzystasz z pumeksów mocno naciskając na skórę

Dlaczego podologiczne usuwanie modzeli jest ważne?

Początkowo modzele nie sprawiają dyskomfortu i nie są bardzo widoczne. Z czasem zmiany stają się bardziej rozległe i zaczynają sprawiać dyskomfort podczas chodzenia. Nieleczone modzele zaczynają sprawiać ból i mogą powodować stany zapalne lub dalsze schorzenia stóp. Tymczasem wystarczy kilka wizyt w gabinecie podologicznym, aby bezboleśnie pozbyć się nieestetycznego problemu.

Czasami zrogowacenia skóry na piętach powodują pęknięcia i rozpadliny skórne. Zobacz jak podolog je usuwa.